Процедура отлагане на 1ви клас
Модератор: bisolnev
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря Окт 17, 2018 9:15 am
- Име: Ina
- Фамилия: Hristova
- Лице със зрителни увреждания: да
Процедура отлагане на 1ви клас
Здравейте, бих искала да Ви попитам какво представлява процедурата за отлагане на постъпването на дете в първи клас. Благодаря предварително.
-
- Site Admin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет Окт 03, 2013 11:15 am
- Име: Стоян
- Фамилия: Зайков
- Специалист, работещ с хора с увреждания (рехабилитатор, комплексен инструктор, друго): да
Re: Процедура отлагане на 1ви клас
Здравейте,
Когато родителите сметнат, че по здравословни причини детето не е подготвено да започне задължителното си обучение в първи клас, те следва да подготвят и представят пред РЦПППО следните документи:
1. Заявление от родителя, представителя на детето или лицето, което полага грижи за детето до директора на Регионалния екип за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със СОП (РЕПЛРДУСОП), с конкретните мотиви за отлагане от задължително обучение в първи клас.
2. Акт за раждане на детето /копие/.
3. Документ за самоличност на родителя, представителя на детето или лицето, което полага грижи за детето /копие/.
4. Протокол от специализирана лекарска консултативна комисия /ЛКК/ и /или решение на териториална експертна лекарска комисия /ТЕЛК/, и/или Национална експертна лекарска комисия /НЕЛК/.
5. Лична амбулаторна карта /с информация за проведени изследвания, консултации, епикризи и др./
6. Други документи, удостоверяващи определен вид заболяване.
7. Удостоверение за задължително предучилищно образование /с препоръки за включване на детето в допълнителна подкрепа за личностно развитие/.
8. Карта за оценка на индивидуалните образователни потребности на детето от екипа за подкрепа за личностно развитие /ЕПЛР/ в детската градина или РЕПЛРДУСОП /ако детето е със статут на дете със СОП/.
9. Протокол от ЕПЛР в детската градина с актуална информация за развитието на детето - изходяща диагностика за настоящата учебна година. /ако детето е със СОП и получава към момента допълнителна подкрепа за личностно развитие/
10. Материали от портфолиото на детето.
11. Други /при нужда и при поискване от регионалния екип екипа/
Ако РЕПЛРДУСОП прецени, че е необходимо отлагането, през следващата учебна година на детето задължително се предоставя допълнителна подкрепа.
Вероника Кертикова-Тъпчева
Когато родителите сметнат, че по здравословни причини детето не е подготвено да започне задължителното си обучение в първи клас, те следва да подготвят и представят пред РЦПППО следните документи:
1. Заявление от родителя, представителя на детето или лицето, което полага грижи за детето до директора на Регионалния екип за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със СОП (РЕПЛРДУСОП), с конкретните мотиви за отлагане от задължително обучение в първи клас.
2. Акт за раждане на детето /копие/.
3. Документ за самоличност на родителя, представителя на детето или лицето, което полага грижи за детето /копие/.
4. Протокол от специализирана лекарска консултативна комисия /ЛКК/ и /или решение на териториална експертна лекарска комисия /ТЕЛК/, и/или Национална експертна лекарска комисия /НЕЛК/.
5. Лична амбулаторна карта /с информация за проведени изследвания, консултации, епикризи и др./
6. Други документи, удостоверяващи определен вид заболяване.
7. Удостоверение за задължително предучилищно образование /с препоръки за включване на детето в допълнителна подкрепа за личностно развитие/.
8. Карта за оценка на индивидуалните образователни потребности на детето от екипа за подкрепа за личностно развитие /ЕПЛР/ в детската градина или РЕПЛРДУСОП /ако детето е със статут на дете със СОП/.
9. Протокол от ЕПЛР в детската градина с актуална информация за развитието на детето - изходяща диагностика за настоящата учебна година. /ако детето е със СОП и получава към момента допълнителна подкрепа за личностно развитие/
10. Материали от портфолиото на детето.
11. Други /при нужда и при поискване от регионалния екип екипа/
Ако РЕПЛРДУСОП прецени, че е необходимо отлагането, през следващата учебна година на детето задължително се предоставя допълнителна подкрепа.
Вероника Кертикова-Тъпчева