Учебен процес, зрително затруднени и виждащи ученици

Модератор: bisolnev

Добави отговор
ShtilyanaPencheva
Мнения: 0
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 1:11 pm
Име: Shtilyana
Фамилия: Pencheva
Лице със зрителни увреждания: да

Учебен процес, зрително затруднени и виждащи ученици

Мнение от ShtilyanaPencheva » Чет Авг 08, 2013 1:36 pm

Какви са приликите и разликите в учебния процес между зрително затруднени и виждащи ученици?

bisolnev
Мнения: 110
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 2:04 pm
Име: Георги
Фамилия: Бисолнев
Специалист, работещ с хора с увреждания (рехабилитатор, комплексен инструктор, друго): да
Преподавател: да

Re: Учебен процес, зрително затруднени и виждащи ученици

Мнение от bisolnev » Съб Авг 10, 2013 10:01 am

Докато виждащите ученици имат стандартност в развитието, учениците с интелектуална недостатъчност се отличават с подстандартност в развитието зрително затруднените се характеризират с нестандартност в развитието, което означава, че те са като виждащите, но с някои несъществени особености, продиктуване от увреденото зрение. Има области на еднакво и различно функциониране в учебния процес. Областите на еднакво функциониране са:
- Общото интелектуално равнище
- Езиковото развитие
- Разбиране и анализ на прочетеното
- Чуждоезиковото обучение
- Речевото развитие.
Областите на различие са:
- Физическата самостоятелност
- Ориентирането и мобилността
- Четивната скорост
- По-бавния темп на работа в клас по технически причини
- По-силното протежиране от родителите
- Богат сензорен опит.

Професор В. Радулов

Добави отговор

Назад към