Страница 1 от 1

Учебен процес, зрително затруднени и виждащи ученици

Публикувано на: Чет Авг 08, 2013 1:36 pm
от ShtilyanaPencheva
Какви са приликите и разликите в учебния процес между зрително затруднени и виждащи ученици?

Re: Учебен процес, зрително затруднени и виждащи ученици

Публикувано на: Съб Авг 10, 2013 10:01 am
от bisolnev
Докато виждащите ученици имат стандартност в развитието, учениците с интелектуална недостатъчност се отличават с подстандартност в развитието зрително затруднените се характеризират с нестандартност в развитието, което означава, че те са като виждащите, но с някои несъществени особености, продиктуване от увреденото зрение. Има области на еднакво и различно функциониране в учебния процес. Областите на еднакво функциониране са:
- Общото интелектуално равнище
- Езиковото развитие
- Разбиране и анализ на прочетеното
- Чуждоезиковото обучение
- Речевото развитие.
Областите на различие са:
- Физическата самостоятелност
- Ориентирането и мобилността
- Четивната скорост
- По-бавния темп на работа в клас по технически причини
- По-силното протежиране от родителите
- Богат сензорен опит.

Професор В. Радулов