Съвременни форми на работа с трудовия посредник

Модератор: bisolnev

Добави отговор
stilian
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Юли 09, 2019 1:53 pm
Име: Стилиян
Фамилия: Ненков
Лице със зрителни увреждания: да

Съвременни форми на работа с трудовия посредник

Мнение от stilian » Вто Ное 05, 2019 11:46 am

Здравейте!
С интерес прочетох отговора на въпроса "С какво може да ми помогне трудовият посредник?" Почти всичко обаче ми звучи доста познато: мотивация, вземане на решение, подготовка за интервю... Няма ли и някакви по-съвременни форми на работа в тази област?

redaktor
Site Admin
Мнения: 63
Регистриран на: Чет Окт 03, 2013 11:15 am
Име: Стоян
Фамилия: Зайков
Специалист, работещ с хора с увреждания (рехабилитатор, комплексен инструктор, друго): да

Re: Съвременни форми на работа с трудовия посредник

Мнение от redaktor » Съб Ное 16, 2019 8:30 am

Здравейте, Стилиян!

Благодаря за хубавия въпрос, на който с удоволствие ще отговоря.

Професията на трудовия посредник, както повечето области на динамичното ни съвремие, изисква непрекъснато развитие и усвояване на нови форми и методи на работа. Колкото и невероятно да изглежда, последните тенденции са насочени към намаляване на ролята не на нещо дребно и второстепенно, а към един от най-важните елементи на съвместна дейност в „светата троица“ – работодател – трудов посредник - кандидат за свободната работна позиция. Може би вече се досещате, че става дума за… интервюто! Да, за вездесъщото интервю (или по-добре събеседване), от което всички толкова се притесняват. Как да се подготвим, как да се представим, как да отговаряме на въпросите… и тъй нататък. Досега почти винаги сме разглеждали тези притеснения от позицията на кандидата за работа. Но, както се твърдеше в една предишна публикация – и работодателите са хора! Хайде макар за малко да се поставим в тяхната положение. На бюрото им обикновено има двуцифрено число „сивита“. Сред тях те правят първоначалния подбор. Отпадат онези, които по една или повече причини категорично „не стават“. Останалите обаче не са еднородна маса – когато трябва да бъде отправена покана за среща, мненията започват да се колебаят между твърдо „да“, „може би“ и „защо пък не“. А и това е само началото на работодателските притеснения, които, уверявам ви, не са по-малко от тези на кандидатите за работа. Напълно естествено е той (или тя ) да искат да изберат най-доброто… но как да стигнат до него? Достатъчни ли са тези минути, в повечето случаи не повече от тридесет, за да бъде преценката точна и поне донякъде обективна? Защото хората са различни. Някой може да е пределно скромен, притеснителен и лаконичен в отговорите, но автобиографията му да говори вместо него, че е работлив и способен. Втори да е така добре подготвен от трудовия посредник или от някой друг, че да отговаря точно по начина, препоръчван от съответните брошури, без да разкрива почти нищо от себе си и своето лично мнение. Трети… Помислете – колко дълго може да издържи работодателят в тази ситуация? Някои от учебниците по маркетинг препоръчват не повече от три-четири делови срещи дневно, ако искате те да са полезни и качествени. А на бюрото ви има десетки вариации по темата!
Какво може да се направи в такъв случай? Колкото и трудно да изглежда, хората са го измислили. Съвременните средства за комуникация дават различни варианти на вече отлично познатия на всички ни „чат“. Различните социални мрежи, вайбъра, та дори и добрия стар и-мейл… Всичко онова, което биха ви попитали на интервюто, може да бъде споделено по електронен път благодарение на съвременните технологии и в частност - на говорящите програми. Работодателят пита, вие отговаряте. Е, има и една малка подробност – трябва все пак да притежавате елементарна „чатова“ грамотност. Но като гледам надвесените над смартфоните лица и летящите по клавиатурите пръсти в метрото, в бистрото и дори на улицата, това определено не е рядко явление!
А предимствата на „чата“ са много. Първо – имате много повече време да обмислите отговора си. Второ – липсва притеснението от прекия контакт с евентуалния ви бъдещ шеф. Трето, но не и на последно място – ако трудовият посредник е до вас, спокойно бихте могли да се посъветвате с него.
Предимства има и за работодателя или експерта по човешки ресурси, натоварен със задачата да проведе събеседването. Те могат в удобно за тях време, без да се притесняват от връхлитащите ги спешни задачи, да осмислят отговорите ви. И във всички случаи – да го направят по-задълбочено. Което пък влияе благоприятно на вземането на точното решение. (Същото важи и за самите вас, разбира се). Защото няма никакъв смисъл след седмица или месец някоя от страните с разочарование да разбере, че решението, което е взела, е било прибързано. Още нещо – ако след етапа на „чата“ ви поканят на интервю, бъдете уверени, че шансовете ви за успех са по-големи, отколкото ако този етап е бил прескочен!
Друга съвременна и сравнително непозната форма на работа в тази област са така наречените „ролеви игри“. Веднага трябва да кажем, че този метод от доста време и много успешно се използва за обучение в области като маркетинга, рекламата, застраховането… Изобщо навсякъде, където има непосредствен контакт между офертиращ агент и потенциален клиент. Наистина, там задачата му е по-друга и се свежда основно до така наречената „борба с възраженията“. А в нашия случай ролевите игри могат да ви помогнат много при подготовката за събеседване.
Как на практика става това? Трудовият посредник поема „ролята“ на определен тип работодател – скептичен, доброжелателен, високомерен, дори малко или повече груб… Вие „играете“ самия себе си. И в тази игра съвсем искрено и лично разбирате къде са силните и слабите ви страни! На кои въпроси трябва да отговорите конкретно и кои „подводни камъни“ трябва ловко да заобиколите. Докъде можете да стигнете с напълно основателните си, поне според вас, претенции и къде се налага малко или повече да отстъпите. Как да запазите спокойствие в напрегната ситуация, която понякога е съзнателно предизвикана, именно за да бъде видяна и отчетена реакцията ви. И тъй нататък.
Когато „играта“ завърши (добре е тя да продължи горе -долу колкото е времето на реалното интервю) следва втората фаза – обсъждане на случилото се. Именно тук с трудовия посредник трябва да анализирате вашето поведение и да набележете още по-успешна стратегия. Питайте го за всичко, имате право на това! Негово задължение е да ви помага и напътства. А това може да стане най-добре, ако сте откровени един с друг. И помнете – никой не се е родил научен, но едно от качествата на успешните хора е това, че умеят да се учат. Желая ви успех!

Светослав Николов
трудов посредник

Добави отговор

Назад към